Hagetjelden




torsdag 6. juni 2013

Blikkstille

Det har vært en strålende dag, med sol fra helt skyfri himmel. Når vi har slike dager, finnes det ikke noe vakrere sted enn her i Nord-Norge!


Nå blomstrer Clematis sibirica 'Arnulf' i skogen hos meg.


 En liten Anemone magellanica 'Major' åpner seg opp.


Jeg er så glad i buskene mine for de gir le mot vinden og deler hagen opp i rom. Her er blomster på skjermleddved, Lonicera involucrata 'Marit'.


Gullgyvelen, Cytisus purgans 'Catalina' får også blomster nå, og lyser opp i hagen.


I morges var det nesten blikkstille hav, men utover ettermiddagen fikk vi økende vind fra nordvest. Likevel var det fint å sitte ute.


Her kommer det opp en liten Himalayafotblad, Podophyllum haxandrum, i skogbunnen hos meg.




10 kommentarer:

  1. så vakkert! :) flotte bilder. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. at tænke sig at bo med den udsigt i er vel nok heldige. super smukt

    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Klematisen var flott og delikat.
    God helg:)

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder! Den lille klematisen var nydelig. Er det en lokal variant? Den Lonicera involucrata 'Marit' haded et flott sortsnavn :-)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Klematisen ble kjøp hos Dragland for mange år siden.

      Slett
  5. Jeg synes også at Klematisen siibirica "Arnulf" var en lekker liten sag. Kjekt å høre at det fine været varer!

    SvarSlett
  6. No ha det virkelig blitt frodig hjå deg. Så mykje fint som blomstrar. Klematisen var yndig. Himalayafotblad har eg sådd, men dei har ikkje spirt enda. Eg håper og ventar fortsatt :))
    Ha ei fin god helg.

    SvarSlett
  7. Hei! Vindstille dager er en nytelse og særlig hvis en kan se ut på blikkstille sjø, som du kan, er dagen perfekt. 'Arnulf' er en nydelig klematis. Den skal jeg se etter. Anne

    SvarSlett
  8. Nydelig klematis og lonicera. Nye sorter for meg. Så har du alltid fine naturbilder å by på. God helg!

    SvarSlett
  9. Ja dere har en fantastisk natur der i nord, det finnes ikke maken.
    Så fint med stille og solfylte sommerdager, jeg ser blomstene dine trives også.
    Nydelige bilder, jeg likte også klematisen din godt og så stilig navn den har.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett