Hagetjelden




fredag 26. april 2013

Primula kommer opp!

Nå er det flekkvis bart hos oss som bor nede i fjæra. Jeg tok meg en runde i hagen, forsiktig på den vasstrukne plenen.


Under seljetreet var det nesten snøfritt og der begynner den vinrøde primulaen å komme opp!


Under bjørka spirer også primula. Riktig nok av den blekgule typen som er som et ugress i mange Tromsø-hager - men likevel!

 På havet var det blikkstille og ærfuglen svømte i fjæra og dykket og ga fra seg koselige, vårlige lyder: a-oh, a-oh!


14 kommentarer:

  1. Hei!
    Så flotte vårbilder du viser. Det er ei herlig tid vi har foran oss nå!

    Nyt våren! Klem

    SvarSlett
  2. Noe av det beste med en hage er de förste lysegrönne spirene! Man må bare elske denne årstiden:-)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Flotte primula som kommer opp hos deg! Deilig å se at snøen forsvinner :-)

    SvarSlett
  4. Her har du mye fint som du kan glede deg til, det er så fint når våren kommer til hagen.
    God helg til deg også, klem fra Marit.

    SvarSlett
  5. Hyggelig!
    Dette blir bra og endelig er våren kommet:)

    SvarSlett
  6. Fint med primulaspirer og ærfugl!
    Så massevis av de blekgule da jeg var på Hurtigrute-tur i fjor. Ganske fine egentlig. Slike har vi ikke her i sør,

    SvarSlett
  7. Der kommer primulaen:):) Nydelig bilde av blikkstille sjø. Kjenner duften av salt:) God helg og nyt vårgryet

    SvarSlett
  8. Primula er min favorittstaude. Nå må jeg ut å se om noen av mine har tittet fram. Det e ei spennende tid i hagen nå

    SvarSlett
  9. Kjekt å se at primulaen er på vei opp hos deg.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  10. Kjekt når de første spirene begynner å dukke opp. Primula som ugress, det kan jeg nesten ikke forestille meg.
    Koselig med ærfuglene. Det har blitt flere av de her på vestlandet også de siste årene.

    SvarSlett
  11. Hei igjen. Så koselig at du vil følge blogglivet på Enerhagen. Setter stor pris på det. Varmt velkommen er du. Og takk for alle de hyggelige og oppmuntrende kommentarene du legger igjen hos meg:)

    SvarSlett
  12. Det er sååå gøy å finne nye spirer når en går en runde i hagen:)
    Flotte vårbilder du deler:))

    SvarSlett
  13. Så deilig at våren gjør sitt inntog nå! Primula er en skikkelig vårplante:)
    Jeg har utfordret deg til å bli med på Moseplassens humlebloggaksjon. Om du vil skrive et humleinnlegg hadde det vært veldig fint:)

    SvarSlett
  14. Hei! Primulaene titter så vidt opp her også. Om ikke lenge blomstrer de hos deg og meg. God natt! Anne

    SvarSlett