Hagetjelden




tirsdag 5. februar 2013

Sådd

Da har jeg endelig fått sådd resterende stauder, klatreplanter og busker, og det ble jo en del.



Her er noe av det.


Det var tildels mye ekstra frø, så hvis noen vil ha kan jeg sende:

Achillea cypeolata
Aconitum krylowii
Allium caeruleum
Allium ursinum¨
Clematis sibirica
Clematis tangutica
Eupatorium fistulosum var. Albidum 'Ivory Towers'
Eupatorium purpureum
Primula cortusoides
Primula pulverulenta
Sambucus sakhalinensis
Silene maritima

Vet ikke ennå om alt går her nord.





12 kommentarer:

  1. Se her ja, så flink du har vært.
    Det er ganske mye jobb med merking og alt men så blir det mye fint og flott til sommeren da.
    God tirsdag fra Marit.

    SvarSlett
  2. Oi, oi, for en flott jobb. Så spennende å følge med på fremover da:)

    SvarSlett
  3. Lykke til med såingen! Håper du får massevis av fine spirer om litt!

    SvarSlett
  4. Så spennende! Det er jo trist hvis ikke alt er herdig nok hos deg, men det vil jo vise seg ;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Oj, så mye flott du har sådd! Håper de er herdige der nord, så du får fine planter etterhvert! Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  6. Her var det mye spennende. Ønsker deg lykke til med alle pottene!

    Du er hjertelig velkommen til å være med på min give away!

    Ha en fin kveld! Klem Vivi

    SvarSlett
  7. Fy søren så strukturert du er. Her har jeg mye å lære. Lykke til! Ha det godt. Hilsen Anne

    SvarSlett
  8. Jøss kor flinke du er.....det var på stell det!!!
    Her blir det mykje fint etterkvart. Håper det vil gå fint i di sone. Lune plassar i hagen kan ein prøve seg på slikt som ellers ikkje vil gå......og der kan det trivest godt. Oftast er det fleire soner i same hagen.
    Lykke til, dette blir spennande å følge med på.
    Fin Onsdag til deg, klem frå MarJE.

    SvarSlett
  9. Orden på sakene har du!
    Det er jo bare å prøve. Med frø er det jo ikke så mye å tape om de ikke vil.
    Må få ordnet mine statifiseringsfrø til helgen...

    SvarSlett
  10. Så mye du har sådd, og alt er flott merket! Nå blir det spennende å vente på spiring utover våren.
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  11. Heisann :) Så spennende dette må være. Har du sådd klematis før? Jeg har forsøkt meg på fem sorter i år og er spent på om de vil spire i det hele tatt. Nå skal jeg ta meg tid til å titte mere i bloggen din. Ha en flott dag. Mvh Merethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er første gang jeg sår klematis. Er også veldig spent på resultatet!

      Slett