Hagetjelden




søndag 19. august 2012

Ugjort i hagen

Et par sesonger ble det lite luking, og været tidligere i sommer har ikke innbudt til hagearbeid. Derfor er hagen langt fra perfekt.


Disse lyseblå riddersporene (Delphinum x Skavberg) ved inngangspartiet burde vært bundet opp tidligere i sesongen.


Gress er det verste ugresset, og her er blomsterbeddet blitt til en eng. Det er umulig å luke her, og det må sikkert spas opp.


I husets opprinnelige gamle, gjengrodde hage hadde prydsvinerot og fagerfredløs overlevd, blant annet. Da jeg startet å luke her i 2001 hadde jeg ikke hjerte til å fjerne dem. Nå har de fått gode kår og sprer seg og kveler sartere vekster. Jeg må spa dem opp til våren, men har ikke noe sted å flytte dem. Jeg liker ikke å kaste planter.


I sandkasse-"barnehagen" står frøsådd og avleggere og annet som ikke er plantet, og venter.


Jeg tror heller vi tar litt kaffe så lenge!

1 kommentar: